Üretken yapay zekanın getirisi, ancak şirketler işlerinde daha derin bir organizasyonel operasyon gerçekleştirdiklerinde ortaya çıkabilir.
Üretken yapay zekayı (gen AI) sıfırlamanın zamanı geldi. 2023’teki ilk coşku ve faaliyet telaşı, şirketler üretken yapay zekayı (gen AI) muazzam potansiyel değerini yakalamanın beklenenden daha zor olduğunu fark ettikçe yerini ikinci düşüncelere ve yeniden kalibrasyonlara bırakıyor.
2024, üretken yapay zekanın (gen AI) değerini kanıtlayacağı bir yıl olarak şekillenirken, şirketler dijital ve yapay zeka dönüşümleriyle öğrenilen zor dersleri akılda tutmalıdır: rekabet avantajı, çözümleri geniş ölçekte yenilemek, dağıtmak ve iyileştirmek için organizasyonel ve teknolojik yetenekler oluşturmaktan gelir – gerçekte, işletmeyi dağıtılmış dijital ve yapay zeka yeniliği için yeniden yapılandırır.
Üretken yapay zeka (gen AI) ile erken kazanç elde etmek isteyen şirketler hızlı hareket etmelidir. Ancak üretken yapay zeka (gen AI) zorlu ve gerekli organizasyonel ameliyattan sonra bir kestirme yol sunacağını umanların hayal kırıklığı yaratan sonuçlarla karşılaşması muhtemeldir. Pilot uygulamaları başlatmak (nispeten) kolaydır; pilot uygulamaların ölçeklendirilmesini ve anlamlı bir değer yaratmasını sağlamak zordur, çünkü işin yapılma biçiminde geniş bir dizi değişiklik gerektirir.
Bunun bir Pasifik bölgesi telekomünikasyon şirketi için ne anlama geldiğine kısaca bakalım. Şirket, “kuruluşun veri ve yapay zeka ile değer yaratmasını sağlamak” amacıyla bir baş veri ve yapay zeka sorumlusu işe aldı. Baş veri ve yapay zeka sorumlusu, stratejik vizyonu geliştirmek ve kullanım senaryolarına yönelik yol haritasını uygulamak için iş dünyasıyla birlikte çalıştı. Alanların (yani, müşteri yolculukları veya işlevleri) ve işletme genelinde kullanım senaryosu fırsatlarının taranmasının ardından liderlik, pilot uygulama için ev hizmetleri/bakım alanına öncelik verdi ve ardından daha büyük bir girişim sıralamasının parçası olarak ölçeklendirdi. Özellikle, sevk memurlarının ve servis operatörlerinin evlere servis yaparken ihtiyaç duyulan çağrı ve parça türlerini daha iyi tahmin etmelerine yardımcı olacak bir üretken yapay zeka (gen AI) aracının geliştirilmesini hedeflediler.
Liderlik, yapay zeka aracını oluşturmak için ortak hedefleri ve teşvikleri olan çapraz işlevli ürün ekiplerini devreye soktu. Veri ve üretken yapay zeka (gen AI) araçlarıyla daha iyi çalışabilmeleri için tüm işletmeye beceri kazandırma çabasının bir parçası olarak, sevk memurlarının ve servis operatörlerinin eğitimlerinin bir parçası olarak kaydolduğu bir veri ve yapay zeka akademisi de kurdular. Baş veri ve yapay zeka sorumlusu, gen yapay zekanın teknoloji ve veri temellerini sağlamak için, alanın ihtiyaçlarını karşılayabilecek ve aynı zamanda işletmenin diğer bölümlerine de hizmet verebilecek bir büyük dil modeli (LLM) ve bulut sağlayıcısı da seçti. Baş veri ve yapay zeka sorumlusu ayrıca, üretken yapay zeka (gen AI) aracını oluşturmak için gereken temiz ve güvenilir verilerin (hizmet geçmişleri ve envanter veritabanları dahil) hızlı ve sorumlu bir şekilde sağlanabilmesi için bir veri mimarisinin uygulanmasını denetledi.
Kitabımız “Rewired: Dijital ve Yapay Zeka Çağında Rekabet Etmek için McKinsey Rehberi” (Wiley, Haziran 2023), dijital ve yapay zeka teknolojisinden yararlanan geniş çaplı bir değişim sağlamak için gereken altı yetenek hakkında ayrıntılı bir kılavuz sunmaktadır. Bu makalede, başarılı bir üretken yapay zeka (gen AI) programını geniş ölçekte uygulamak için bu yeteneklerin her birinin nasıl genişletileceğini inceleyeceğiz. Bunların henüz erken olduğunu ve öğrenilecek daha çok şey olduğunu kabul etmekle birlikte, deneyimlerimiz üretken yapay zeka (gen AI) fırsatını ortaya çıkarmanın şirketlerin çalışma şekillerini aşağıdaki şekillerde yeniden düzenlemesini gerektirdiğini göstermiştir.
Üretken yapay zeka (gen AI) kopilotlarının size nerede gerçek bir rekabet avantajı sağlayabileceğini öğrenin
Yapay zekanın yarattığı geniş heyecan ve göreceli kullanım kolaylığı, kuruluşlar arasında bir deneme patlamasına yol açtı. Ancak bu girişimlerin çoğu rekabet avantajı sağlamayacak. Örneğin bir banka on binlerce GitHub Copilot lisansı satın aldı, ancak teknolojiyle nasıl çalışılacağı konusunda net bir fikri olmadığı için ilerleme yavaş oldu. Sıklıkla gördüğümüz bir başka odaklanmamış çaba da şirketlerin gen yapay zekayı müşteri hizmetleri yeteneklerine dahil etmek için harekete geçmeleridir. Müşteri hizmetleri çoğu şirket için ana işin bir parçası değil, bir emtia kabiliyetidir. Üretken yapay zeka (gen AI) bu gibi durumlarda üretkenliğe yardımcı olsa da rekabet avantajı yaratmayacaktır.
Rekabet avantajı yaratmak için şirketler öncelikle “alıcı” (genellikle API’ler ve abonelik hizmetleri aracılığıyla mevcut araçların kullanıcısı), “şekillendirici” (mevcut modelleri özel verilerle entegre eden) ve “üretici” (LLM’lerin üreticisi) olmak arasındaki farkı anlamalıdır. Şimdilik, üretici yaklaşımı çoğu şirket için çok pahalı, bu nedenle işletmeler için tatlı nokta, rekabet avantajı için şekillendirici uygulamalar oluştururken verimlilik iyileştirmeleri için bir alıcı modeli uygulamaktır.
Üretken yapay zekanın (gen AI) yakın vadedeki değerinin büyük bir kısmı, insanların mevcut işlerini daha iyi yapmalarına yardımcı olma becerisine yakından bağlıdır. Bu şekilde, üretken yapay zeka (gen AI) araçları, bir çalışanla yan yana çalışan yardımcı pilotlar gibi hareket ederek, örneğin bir geliştiricinin uyarlayabileceği bir ilk kod bloğu oluşturur veya sahadaki bir bakım çalışanının gözden geçirip gönderebileceği yeni bir parça için bir talep emri hazırlar (bkz. kenar çubuğu “Üç üretken yapay zeka (gen AI) arketipinde yardımcı pilot örnekleri”). Bu, şirketlerin kopilot teknolojisinin öncelikli programları üzerinde en büyük etkiyi nerede yapabileceğine odaklanmaları gerektiği anlamına geliyor.
Örneğin bazı endüstriyel şirketler, bakımı işletmeleri için kritik bir alan olarak belirlemiştir. Bakım raporlarını incelemek ve ön saflarda çalışanlarla zaman geçirmek, ekipman arızalarıyla ilgili sorunları hızlı ve erken bir şekilde tespit etmek gibi, yapay zeka yardımcı pilotunun nerede büyük bir fark yaratabileceğini belirlemeye yardımcı olabilir. Gen AI yardımcı pilotu ayrıca arızaların temel nedenlerini belirlemeye ve normalden çok daha hızlı bir şekilde çözüm önermeye yardımcı olabilir ve en iyi uygulamalar veya standart işletim prosedürleri için sürekli bir kaynak görevi görebilir.
Kopilotlarla ilgili zorluk, artan üretkenlikten nasıl gelir elde edileceğini bulmaktır. Örneğin, müşteri hizmetleri merkezleri söz konusu olduğunda, şirketler yeni temsilci alımını durdurabilir ve potansiyel olarak gerçek finansal kazançlar elde etmek için yıpranmayı kullanabilir. Bu nedenle, artan üretkenlikten nasıl gelir elde edileceğine ilişkin planların önceden tanımlanması, değerin yakalanması için çok önemlidir.
Elinizdeki yetenekleri geliştirin ancak ihtiyacınız olan üretken yapay zekaya (gen AI) özgü beceriler konusunda net olun
Şimdiye kadar çoğu şirket, model ince ayarı, vektör veritabanı yönetimi, istem mühendisliği ve bağlam mühendisliği gibi ihtiyaç duydukları teknik üretken yapay zeka (gen AI) becerileri hakkında iyi bir anlayışa sahip olmuştur. Çoğu durumda, bunlar mevcut iş gücünüzü geliştirmek için eğitebileceğiniz becerilerdir. Mevcut yapay zeka ve makine öğrenimi yeteneklerine sahip olanlar güçlü bir başlangıç yapabilirler. Örneğin veri mühendisleri çok modlu işleme ve vektör veri tabanı yönetimini öğrenebilir, MLOps (Makine Öğrenimi Operasyonları) mühendisleri becerilerini LLMOps’a (LLM operasyonları) genişletebilir ve veri bilimcileri hızlı mühendislik, önyargı tespiti ve ince ayar becerilerini geliştirebilir.
Öğrenme süreci, çeşitli LLM’lerin ne yapıp ne yapamayacağını ve bunları en iyi nasıl kullanacağını öğrenmedeki karmaşıklıklar nedeniyle makul bir yeterlilik seviyesine ulaşmak için iki ila üç ay sürebilir. Örneğin, kodlayıcıların yazılım oluşturma, test etme ve yanıtları doğrulama konusunda deneyim kazanmaları gerekir. Bir finans hizmetleri şirketinin en iyi veri bilimcilerini yüksek bir yetkinlik seviyesine getirmesi üç ay sürmüştür. Kurslar ve dokümantasyon mevcut olsa da – birçok LLM sağlayıcısının geliştiriciler için eğitim kampları vardır – ölçekte yetenek oluşturmanın en etkili yolunun çıraklık, daha sonra başkalarını eğitecek kişileri eğitmek ve uygulayıcı toplulukları oluşturmak olduğunu gördük. Diğerlerini eğitmek için uzmanları ekipler arasında rotasyona tabi tutmak, insanların öğrendiklerini paylaşmaları için düzenli oturumlar planlamak ve iki haftada bir belge inceleme oturumları düzenlemek, uygulayıcı toplulukları oluşturmada başarılı olduğu kanıtlanmış uygulamalardır (bkz. “İhtiyaç duyulan yeni üretken yapay zeka becerilerine bir örnek” kenar çubuğu).
Başarılı üretken yapay zekaya (gen AI) becerilerinin kodlama yeterliliğinden daha fazlası olduğunu akılda tutmak önemlidir. Kendi üretken yapay zeka (gen AI) platformumuz olan Lilli’yi geliştirme deneyimimiz, bize en iyi üretken yapay zeka (gen AI) teknik yeteneklerinin çözümlerin nereye odaklanacağını ortaya çıkarmak için tasarım becerilerine, en alakalı ve yüksek kaliteli yanıtların üretilmesini sağlamak için bağlamsal anlayışa, bilgi uzmanlarıyla iyi çalışmak için işbirliği becerilerine (yanıtları test etmek, doğrulamak ve uygun bir kürasyon yaklaşımı geliştirmek için), arızaların nedenlerini bulmak için güçlü adli becerilere (sorun verilerde mi, kullanıcının amacının yorumlanmasında mı, katıştırmalardaki meta verilerin kalitesinde mi yoksa başka bir şeyde mi? ) ve olası sonuçları düşünmek ve planlamak ve kodlarına doğru türde izleme eklemek için öngörü becerileri. Özünde bu becerilere sahip olmayan saf bir kodlayıcı, bir ekip üyesi kadar faydalı olmayabilir.
Mevcut becerilerin geliştirilmesi büyük ölçüde “iş başında öğrenme” yaklaşımına dayanırken, geçtiğimiz yıl bu becerileri öğrenmiş kişiler için hızlı bir pazarın ortaya çıktığını görüyoruz. Bu beceri artışı hızla ilerliyor. GitHub, geliştiricilerin “büyük sayılarda” üretken yapay zeka (gen AI) projeleri üzerinde çalıştığını ve 2023 yılında platformunda 65.000 halka açık üretken yapay zeka (gen AI) projesi oluşturulduğunu bildirdi – bir önceki yıla göre neredeyse yüzde 250’lik bir artış. Şirketiniz üretken yapay zeka (gen AI) yolculuğuna yeni başlıyorsa, şirketleri için üretken yapay zeka (gen AI) şekillendirici bir ürün oluşturmuş iki veya üç kıdemli mühendisi işe almayı düşünebilirsiniz. Bu, çabalarınızı büyük ölçüde hızlandırabilir.
Sorumlu ölçeklendirmeyi mümkün kılacak standartları oluşturmak için merkezi bir ekip oluşturmak
İşletmenin tüm bölümlerinin üretken yapay zeka (gen AI) yeteneklerini ölçeklendirebilmesini sağlamak için, yetkinlikleri merkezileştirmek doğal bir ilk adımdır. Bu merkezi ekip için kritik odak noktası, ölçeği desteklemek için protokoller ve standartlar geliştirmek ve uygulamaya koymak, ekiplerin modellere erişebilmesini sağlarken aynı zamanda riski en aza indirmek ve maliyetleri kontrol altında tutmak olacaktır. Ekibin çalışmaları arasında örneğin modellerin tedarik edilmesi ve bunlara erişim yollarının belirlenmesi, veri hazırlığı için standartların geliştirilmesi, onaylı istem kütüphanelerinin oluşturulması ve kaynakların tahsis edilmesi yer alabilir.
Lilli’yi geliştirirken, ekibimiz açık bir eklenti mimarisi oluşturduğunda ve API’lerin nasıl çalışması ve oluşturulması gerektiğine ilişkin standartları belirlediğinde ölçeği göz önünde bulundurdu. Ekiplerin güvenli bir şekilde deney yapabilecekleri ve GPT LLM’ye erişebilecekleri standartlaştırılmış araçlar ve altyapı, ekiplerin erişebileceği önceden onaylanmış API’lere sahip bir ağ geçidi ve kendi kendine hizmet veren bir geliştirici portalı geliştirdiler. Amacımız, bu yaklaşımın zaman içinde “bir ürün olarak Lilli “yi (bir avuç ekibin belirli çözümler oluşturmak için kullandığı) “bir platform olarak Lilli “ye (kurum genelindeki ekiplerin diğer ürünleri oluşturmak için erişebileceği) dönüştürmeye yardımcı olabilmesidir.
Genel yapay zeka çözümleri geliştiren ekipler için, ekip kompozisyonu yapay zeka ekiplerine benzer olacak, ancak genel yapay zeka deneyimine sahip veri mühendisleri ve veri bilimcileri ile risk yönetimi, uyum ve hukuk işlevlerinden daha fazla katkıda bulunacaktır. Ekiplerin farklı uzmanlık alanlarından bir araya getirilen kaynaklarla oluşturulması genel fikri değişmeyecek, ancak üretken yapay zeka (gen AI) ağırlıklı bir ekibin beceri bileşimi değişecektir.
Teknoloji mimarisini ölçeklendirmek için ayarlayın
Bir yapay zeka modeli oluşturmak genellikle nispeten kolaydır, ancak bunu ölçeklendirerek tamamen çalışır hale getirmek tamamen farklı bir konudur. Mühendislerin bir hafta içinde temel bir sohbet robotu oluşturduklarını gördük, ancak ölçeklendirilen istikrarlı, doğru ve uyumlu bir sürümü yayınlamak dört ay sürebilir. Bu nedenle deneyimlerimiz, gerçek model maliyetlerinin çözümün toplam maliyetinin yüzde 10 ila 15’inden daha az olabileceğini gösteriyor.
Ölçek için inşa etmek yeni bir teknoloji mimarisi inşa etmek anlamına gelmez. Ancak bankayı zarara uğratmadan süreçleri basitleştiren ve hızlandıran birkaç temel karara odaklanmak anlamına gelir. Bu kararlardan üçü öne çıkmaktadır:
Veri kalitesinden emin olun ve modellerinizi beslemek için yapılandırılmamış verilere odaklanın
Bir işletmenin üretken yapay zeka (gen AI) modellerinden değer üretme ve ölçeklendirme yeteneği, kendi verilerinden ne kadar iyi yararlandığına bağlı olacaktır. Teknolojide olduğu gibi, üretken yapay zekanın (gen AI) gelecekteki stratejik faydalarını en üst düzeye çıkarmak için mevcut veri mimarisinde hedeflenen yükseltmelere ihtiyaç vardır:
Benimsenmeyi ve ölçeği artırmak için güven ve yeniden kullanılabilirlik oluşturun
Birçok insanın üretken yapay zeka (gen AI) konusunda endişeleri olduğu için, bu araçların nasıl çalıştığını açıklama çıtası çoğu çözümden çok daha yüksektir. Araçları kullanan kişiler sadece ne yaptıklarını değil, nasıl çalıştıklarını da bilmek isterler. Bu nedenle, modelin doğruluğunu sağlayarak ve yanıtları kontrol etmeyi kolaylaştırarak güven oluşturmak için fazladan zaman ve para yatırımı yapmak önemlidir.
Örneğin bir sigorta şirketi, taleplerin yönetilmesine yardımcı olmak için bir üretken yapay zeka (gen AI) aracı oluşturdu. Aracın bir parçası olarak, uygulamaya konulan tüm korkulukları listeledi ve her yanıt için ilgili politika belgelerinin cümlesine veya sayfasına bir bağlantı sağladı. Şirket ayrıca cevap tutarlılığını sağlamak amacıyla aynı sorunun birçok varyasyonunu oluşturmak için bir LLM kullandı. Bu adımlar, diğerlerinin yanı sıra, son kullanıcıların araca güven duymasına yardımcı olmak için kritik öneme sahipti.
Üretken yapay zeka (gen AI) aracı kullanan bakım ekiplerinin eğitiminin bir parçası da modellerin sınırlarını ve doğru yanıtları en iyi nasıl alabileceklerini anlamalarına yardımcı olmak olmalıdır. Bu, çalışanlara geniş sorularla başlayıp daha sonra bunları daraltarak en iyi cevaba mümkün olduğunca hızlı ulaşma stratejilerini öğretmeyi içerir. Bu, modele daha fazla bağlam sağlar ve ayrıca cevabı zaten bildiklerini düşünebilecek kişilerin önyargılarını ortadan kaldırmaya yardımcı olur. Mevcut araçlarla aynı görünen ve aynı hissi veren model arayüzlerine sahip olmak, kullanıcıların her yeni uygulama tanıtıldığında yeni bir şey öğrenmek için daha az baskı hissetmelerine de yardımcı olur.
Ölçeğe ulaşmak, işletmelerin diğer benzer kullanım durumları için kullanılması zor olan tek seferlik çözümler oluşturmayı bırakması gerektiği anlamına gelir. Örneğin küresel bir enerji ve malzeme şirketi, yeniden kullanım kolaylığını tüm üretken yapay zeka (gen AI) modelleri için temel bir gereklilik olarak belirlemiş ve ilk yinelemelerde bileşenlerinin yüzde 50 ila 60’ının yeniden kullanılabileceğini tespit etmiştir. Bu, diğer vakalar için kolayca yeniden kullanılabilecek üretken yapay zeka (gen AI) varlıkları (örneğin, istemler ve bağlam) geliştirmek için standartlar belirlemek anlamına gelir.
Üretken yapay zeka (gen AI) ile ilgili risk konularının birçoğu, veri gizliliği, güvenlik, önyargı riski, iş değiştirme ve fikri mülkiyetin korunması gibi halihazırda devam eden tartışmaların evrimi olsa da, üretken yapay zeka (gen AI) bu risk ortamını büyük ölçüde genişletmiştir. Yapay zekayı (AI) benimsediğini bildiren şirketlerin sadece yüzde 21’i, çalışanların yapay zeka (AI) teknolojilerini kullanımını düzenleyen politikalar oluşturduklarını söylüyor.
Benzer şekilde, veri gizliliği, debiasing ve fikri mülkiyet korumasına saygı duyulduğunu göstermek için yapay zeka (AI)/üretken yapay zeka (gen AI) çözümleri için bir dizi test oluşturulmalıdır. Aslında bazı kuruluşlar, performans özelliklerini detaylandıran belgelerle birlikte modelleri yayınlamayı önermektedir. Kararlarınızı ve gerekçelerinizi belgelemek, özellikle düzenleyicilerle yapılan görüşmelerde yardımcı olabilir.
—
Bu makale bazı açılardan olgunlaşmadı – o kadar çok şey değişiyor ki, bir yıl içinde üretken yapay zeka ve yetenekleri konusunda muhtemelen çok daha farklı bir anlayışa sahip olacağız. Ancak değer bulma ve değişimi yönlendirmeye ilişkin temel gerçekler hala geçerli olacak. Şirketlerin bu dersleri ne kadar iyi öğrendikleri, bu değeri yakalamada ne kadar başarılı olacaklarını büyük ölçüde belirleyebilir.
Source: “A generative AI reset: Rewiring to turn potential into value in 2024” article published in McKinsey Digital
https://www.mckinsey.com/capabilities/mckinsey-digital/our-insights/a-generative-ai-reset-rewiring-to-turn-potential-into-value-in-2024#/
© 2018 Forty One North. All rights reserved.
USER AGREEMENT
1. PARTIES
This User Agreement ("Agreement"); was executed between 41 North Business School Eğitim A.Ş.
(“41 North”) who owns https://41north.com.tr/ and the mobile devices applications, and with its principal office located at Esentepe Mahallesi Büyükdere Caddesi Ferko Signature,No:175 /B4 Levent İSTANBUL and; The (“User”) who becomes a website user by accepting the following terms on the www.41 NORTH.com (“Platform”), in order to set out the conditions for the User to utilize the services provided by 41 NORTH.
41 NORTH and the User shall be hereinafter referred to as "Party" individually and "Parties" collectively.
2. DEFINITIONS
Buyer: Refers to the legal person who buys or acts with the intention to buy products or services subject to electronic trade via a platform.
Seller: Refers to the legal person launching or selling a product or service which is subject to electronic trade via a platform.
Service provider: Refers to real or legal persons operating in electronic trade.
User: Refers to the real persons who acquire “User” capacity by accepting the User Agreement, the terms of use and privacy statements at www.41north.com.tr, and who becomes a member of the website by providing their personal data, the information requested in the communication/information forms on the website with their own explicit consent, or who only visit the website and use the Platform.
Services: Refers to the applications implemented by 41 NORTH to ensure that Users perform the functions and transactions defined in the hereby User Agreement.
LPPD: Refers to The Law on Protection of Personal Data no 6698.
Personal Data: Refers to any kind of information about an identified or identifiable real person.
Processing of Personal Data: Refers to any transaction carried out with the data, such as obtaining, recording, storage, preservation, alteration, reorganization, disclosure, transfer, takeover, making available , classifying the personal data or preventing its usage by full or partly automatic means, or by non-automatic means provided that they are part of a data entry system.
3. RIGHTS AND OBLIGATIONS OF THE PARTIES
3.1. In order to obtain the User status, the User must consent to this User Agreement on the Platform, and provide correct and up-to-date the information requested by the communication/information forms contained therein and other requested and other information. User must be over 18 (eighteen) years of age. User who does not provide correct and up-to-date information when filling out the said User Agreement and forms on the Platform, is personally liable for all damage that may occur. The cancellation of the User does not imply the cancellation of the authorization for sending the commercial electronic message The User is required to separately and specifically revoke their authorization for electronic message sending.
3.2. In the case of dispute concerning the person to which the rights and liabilities of User belongs, and the persons in question submits a request with 41 NORTH in this respect, the person who made the last payment to 41 NORTH for any given Service via the relevant User account will be considered as the owner of the User account and action will be taken accordingly.
3.3. In the case where a User wishes to initiate a legal action or a purchasing process in relation to the campaigns and/or advertisements displayed on the Platform, they accept and declare that they are obliged to fulfill all legal obligations and complete all legal procedures required, including those specified on the Platform, and that 41 NORTH shall not be required to be aware of or shall not be responsible to undertake the obligations and procedures in question.
3.4. The User accepts and declares that the 41 NORTH is the seller party and he/she is the buyer party in the distant sales contracts to be executed while purchasing from 41 NORTH through the Platform; 41 NORTH accepts and declares that it is solely liable to him/her in respect of the distant sales contract, in all respects, pursuant to the Seller's applicable consumer law legislation and other legislation.
3.5. In the business model in which 41 NORTH acts as a service provider and sells its own products, the User accepts and declares that he/she is the the Buyer party and 41 NORTH is the Seller party.
3.6. 41 NORTH shall have the right to collect the price of products the User will buy from the Seller and the Buyer shall be released from its payment obligation towards the Seller once it has made such payment to 41 North
3.7. The User accepts and declares that, they will comply with the provisions in this hereby User Agreement, to the applicable legislations and to the code of ethics, with regards to the transactions and correspondence they carry out via the Platform. The civil and penal liabilities related to the User’s actions and transactions within the Platform rest solely with the User.
3.8. Pursuant to the applicable legislations, in the event of a request by the competent authorities, 41 NORTH shall be authorized to diclose the information it has, related to the User, to the authorities in question.
3.9. Personal data obtained from the User during the use of the Platform, may be transferred to other Users and/or Sellers who may be parties to a dispute concerning forgery, fraud by the User and/or Sellers, misuse of the Platform, and offenses which may constitute a crime in terms of the Turkish Criminal Law, provided that such transfer is limited to the claim and serves the purpose of enabling the parties to exercise their legal rights and limited to this scope.
3.10. The User accepts and declares in advance that the operations carried out by him/her when filling out the forms on the Platform were carried out by him/her, that the liability arising from these transactions shall rest with them , and that they will not raise any plea and/or objection alleging that they did not personally carry out these transactions and/or that they will not abstain from fulfilling their obligations in relation to this plea or objection.
3.11. The User shall not use the Platform in a manner that is contrary to law and morality, especially in the following cases.
• Using the Platform as a database on behalf of any person, to create a recording or directory, to check, update or modify;
• Using the Platform in a manner so as to disrupt it fully or partially, to alter it or use it for reverse engineering purposes;
• Carrying out transactions with false information or by using another person's information, false or misrepresented information including, residential address, electronic mail address, contact, payment or account details , incorrect or misrepresented personal data usage to create fake User accounts and the misuse of these accounts in relation to the User Agreement or applicable legislations , using another User’s account without permission, acting as another person or acting as a party or participator with an false name;
The use of comment and rating systems, for purposes which are irrelevant to the Platform such as publishing comments in places other than the Platform , or in ways that are irrelevant to its purpose such as using it to manipulate systems;
• For a virus or other harmful software to spread throughout the Platform, the Platform's database, any content on the Platform;
• For actions which will cause an overload on the technical systems and communications or harm the technical process which takes place, for “screen scraping” software or systems to be used on the Platform without 41 NORTH’s written consent, such as automatic programs, robots, web crawlers, spiders, data mining and data crawling, and for any content on the Platform, completely or partially, to be copied, published or used.
3.12. The User is responsible for carrying out transactions on the Platform without causing technical damage to 41 NORTH material and the Platform under any circumstances. The User accepts and guarantees that they have taken all the necessary precautions to protect the Platform from all kinds of harmful programs, viruses, softwares, unlicensed products, Trojans, etc., including the use of security software and licensed products.
3.13. Usage of the Platform or its contents in breach of the conditions of use specified in the hereby User Agreement or applicable legislation provisions will be deemed contrary to the law; 41 NORTH reserves the right to file lawsuits suits, bring claims and pursuance.
4. CONFIDENTIALITY AND PROTECTION OF PERSONAL DATA
4.1. Your personal data will be processed, collected, used, stored, disclosed, transferred and secured in accordance with the Law on the Protection of Personal Data No. 6698 and any other applicable data protection law by 41 NORTH.
4.2. 41 NORTH and its affiliated companies will collect information about the User's name, surname, gender, date of birth, full address, work and education status, work experience information, cv information, program preferences, e-mail address, phone number, title, city he/she resided in and his/her nationality, payment and invoicing information, internet protocol (IP) address, access date and time to the Platform, the pages he/she accesses when he/she is on the Platform, and the internet address of the website that provides a direct connection to the Platform
4.3. Personal data belonging to User will be shared with 41 NORTH business partners and cloud service providers, including 41 NORTH and its affiliated companies, third party service providers, in accordance with the following purposes.
4.4. 41 NORTH will process and store User data only for marketing and system support purposes such as sales, loyalty programs, special offers, discounts, promotions and informations about campaigns and activities, software development, to provide Users with better services , and within the framework of the legal obligation arising from the related legislation, particularly Law No. 5651 on Regulation of Publications on the Internet and Combating Crimes Committed by Means of Such Publications and related secondary legislation, Law No. 6563 on Regulation of Electronic Commerce and related secondary legislation, Turkish Criminal Code No 5237 and The Law on Protection of Personal Data No 6698; in order to fulfill its aforementioned purpose and legal obligations, based on explicit consent, taking into account the information security measures, provided that it is not used outside the scope and purpose specified in this Agreement
4.5. .41 NORTH processes the User data to ensure the fulfillment of the rights and obligations of both 41 NORTH and the User arising out of this Agreement (based on the agreement), to fulfill our legal obligations arising out of the Law on the Protection of the Consumer and Turkish Code of Obligations in connection to this Agreement, to offer discounts, opportunities, benefits in line with their preferences and likings and send commercial electronic messages upon their approval, as per Law on the Regulation of Electronic Commerce, the Turkish Commercial Code, Law No. 5651 and the Tax Procedure Law (based on the legislation), within the scope of various CRM applications used to increase user satisfaction/commitment, and transfers these data for these purposes. However, 41 NORTH accepts and declares that it will take the required measures to ensure that personal data are processed and protected in accordance with the LPPD.
4.6. 41 NORTH undertakes to take all necessary technical and other measures to protect personal data against unauthorized or illegal processing, loss, destruction or wipe out, and to establish appropriate level of security for the storage of data. 41 NORTH takes the necessary precautions and monitors the systems regularly to prevent unauthorized access to the systems in information collection, storage and processing applications. 41 NORTH restricts access to user data only to employees, contracting parties, intermediaries and other relevant parties who require strict access to this data and have a strict contractual confidentiality obligation.
4.7. Personal data processed for the purposes specified in this Agreement will be anonymized and continue to be used by 41 NORTH when the purpose for processing the data in accordance with Article 7/f.1 of Law No. 6698 ceases to exist, and when the time limits set out by the law have expired in accordance with Article 138 of the Turkish Criminal Code. The User has the right to always delete and revoke his/her consent regarding the processing and use of his/her personal data.
4.8. Pursuant to LPPD, the User has the right;
a. to know whether or not if his/her personal data have been processed.
b. to request information on the procedure, if personal data have been processed,
c. to obtain information on the purpose of processing personal data and find out whether personal data were used as fit for the purpose,
d. to obtain information about the third persons with whom personal data were shared domestically or abroad,
e. to request the correction of personal data that may have been incompletely or inaccurately processed,
f. to request the deletion or destruction of personal data in the event that the reasons for the processing of the personal data have ceased to exist.
g. to require that the above mentioned correction, deletion or destruction to be notified to the third party to whom his/her personal data is transferred, in accordance with Article 7 of the LPPD,
h. to object to the occurrence of an adverse outcome which is detrimental to him/her by the analysis of the processed data exclusively through automated systems
i. to request compensation for damages in the case where damages are sustained as a result of the illegal processing of personal data..
4.9. You can send an e-mail to kisiselverilerim@41north.com.tr from your registered email address to request that your records related to your personal data be updated/corrected/deleted in accordance with Article 11/d of the LPPD, to exercise any other rights you may have under article 11, you can send an e-mail signed with your secure electronic signature to kisiselverilerim@41north.com.tr, or you can forward a file in the form of "word or pdf.” addressed to 41 NORTH to kisiselverilerim@41north.com.tr mail address by signing with a secure e-signature, or you can apply to registered e-mail address existing on the 41 NORTH's web page with your registered e-mail address with secure electronic signature, or you can apply to the current address of 41 NORTH with a petition bearing your wet-ink signature with cargo.
5. INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS
The intellectual property rights of “41 NORTH” brand and logo application and Platform design, software, domain name and all kinds of trademarks, designs, logos, trade dress, slogans and other content produced by 41 NORTH which are related to these, belong to 41 NORTH. User cannot use, share, distribute, exhibit, copy or reproduce work derived from the property of 41 NORTH or its subsidiaries which are subject to intellectual property rights, without written consent. user cannot use the mobile application or the Platform, in full or partially, in another environment without the written consent of 41 NORTH. In the case where a User acts in breach of the intellectual property rights of 41 NORTH or third parties, the Member shall be obliged to compensate for the direct and indirect damage and loss of 41 NORTH and/or the third party in question.
6. AMENDMENTS TO THE AGREEMENT
41 NORTH may unilaterally amend this User Agreement and any policy, term and condition included in the Platform by means of an announcement via the Platform, provided that they comply with the applicable legislation provisions. Changing provisions in the hereby User Agreement will become valid as of the date on which they are announced on the Platform, the remaining provisions will remain valid and continue to bring about consequences.
7. FORCE MAJEURE
Events occurring beyond the control of 41 NORTH preventing the 41 North from fulfilling its obligations liabilities under the hereby User Agreement or delaying its fulfillment shall be considered as force majeure such as insurgency, embargo, government intervention, rebellion, invasion, mobilization, strike, lockout, work actions or strikes, cyber attacks, communication problems, infrastructure and internet breakdowns, system improvement and renewal work and breakdowns due to , electricity cuts, fire, explosions, storms, floods, migration, epidemics or other natural disasters , and 41 NORTH cannot be held liable for the non- fulfillment or delay in fulfilling the obligations due to Force Majeure and this situation cannot be deemed as a breach of the hereby User Agreement.
8. GENERAL PROVISIONS
8.1. User accepts that in the case of a dispute which may arise from the hereby User Agreement, 41 NORTH’s official books and commercial records and the e-archive records kept in 41 NORTH’s database and servers, electronic information and computer records will be considered as binding, crucial and exclusive evidence and that this clause will be considered as an evidential contract in terms of the 193rd clause of the Civil Courts Law no.6100.
8.2. The hereby User Agreement will be exclusively governed by the Laws of the Republic of Turkey. Istanbul Consumer Arbitration Board and Istanbul (Caglayan) Courts and Enforcement Office shall have jurisdiction over the settlement of all kinds of dispute arising from the hereby User Agreement or related to this hereby User Agreement
8.3. 41 NORTH will contact the User via the e-mail address, via telephone or by sending an / SMS, details of which were provided by the User during the membership process. The User is responsible for keeping their e-mail address and telephone number up to date.
8.4. This hereby User Agreement constitutes the entire agreement between the Parties in relation to the matter. If any term or other provision of this User Agreement is determined by a court of competent jurisdiction to be invalid, illegal or incapable of being enforced, all other terms, provisions and conditions of this User Agreement shall nevertheless remain in full force and effect.
8.5. User cannot completely or partially assign his/her rights or obligations specified in the hereby User Agreement without the prior written consent of 41 NORTH.
8.6. Failure to exercise or perform any right granted under this User Agreement by either Party shall not be construed as a waiver of such right or shall not prevent future exercise or performance of such right.
As of the 8th clause onwards, this hereby User Agreement, will enter into force as from the moment the User has read and acknowledged each provision in full and approved it in the electronic environment.